Mogło by się wydawać że Punkt Informacji Turystycznej jest instytucją jedynie udzielającą informacji turystom. W praktyce jednak instytucja ta pełni także wiele innych funkcji. Przede wszystkim jest ona punktem łączącym wszystkie atrakcje turystyczne w regionie. By podawać turystom rzetelne informacje, musi wciąż monitorować dane obiekty i na bieżąco być informowana o zmianach, choćby w godzinach otwarcia muzeum. Atrakcje turystyczne dostarczają plakaty oraz ulotki pragnąc promować dane miejsc wśród przyjezdnych oraz na targach turystycznych, na które nierzadko wysyłani są pracownicy punktów informacji. W wielu takich instytucjach min. w Rybniku znajdują się już infokioski. Są to dotykowe wyświetlacze umożliwiające skorzystanie z Internetu. Dzięki nim, nawet gdy punkty są zamknięte, turyści mogą sprawdzić rozkład komunikacji miejskiej, czy znaleźć adres wybranego muzeum. Jak się okazuje z punktów korzystają także mieszkańcy. Bardzo często pracownik, którego zadaniem powinno być informowanie turystów o walorach danego miejsca, jest zmuszony szukać adresu najbliższego budynku administracji państwowej czy placówek telekomunikacji. Punkty Informacji współdziałają również w tworzeniu produktów turystycznych. Jest to pakiet usług po nabyciu którego turysta odwiedzając polecane atrakcje ma dostęp do licznych zniżek.
Leave a Reply